April zeeverkenners

Maandprogramma APRIL 2021

Zeeverkenners

3 april: Opening vaarseizoen voor uren (zie mail) @Frac

Zoals een niet zo wijze Pieter ooit eens zei, wanneer Pasen op een vrijdag valt, word ik miljonair. Wel wie had gedacht om een gelijkaardig fenomeen ooit te mogen meemaken? Belofte en Opening vaarseizoen op dezelfde dag!? Of om het met de woorden van de onbekende zanger Wim Sonneveld te zeggen: de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Met andere woorden, vergeet Pasen komende zondag en maak je klaar voor de enige echte feestdag deze vakantie!

10 april: Bosspel voor uren (zie mail) @Frac

Vandaag gaan we voor het eerst sinds lang nog eens een bosspel spelen. Jaja, dat is ondertussen al zo lang geleden, hopelijk weten jullie allemaal nog hoe het bos er uit ziet? Voor zij die nu toch beginnen twijfelen, niets houd je tegen om al eens verkennend te gaan wandelen. Voor al de rest die zich hiervoor te lui voelen, gewoon lekker zaterdag afkomen dan en ontdek het bos opnieuw met ons!

16-18 april: Hydratatiespel voor uren (zie mail) @Frac

Cari fratelli e sorelle, buona Pasqua!

Oggi riecheggia in tutto il mondo l’annuncio della Chiesa: “Gesù Cristo è risorto!” – “È veramente risorto!”.

Voor degene die er iets van begrepen hebben, dit waren de eerste zinnen van het “Urbi et Orbi” van paus Fransiscus vorig jaar. Dit heeft nog steeds niets met de activiteit van vandaag te maken, maar bij deze heb ik wel jullie aandacht. Want zelf ook al gaat Paasweekend niet door, vandaag is het nog steeds scouts en we gaan er dan ook het beste van maken.

Kom dus mee je vakantie afsluiten en nog eens lekker een spel spelen voor het laatste deel van het schooljaar begint.

24 april: Zeilen voor uren (zie mail) @Melle

There once was a ship that put to the Melle
The name of the ship was the Dulle Griet
The winds blew up, her bow dipped down
O blow, my verkenners, blow…

Voor de simpele zielen die het nog niet door mochten hebben, WIJ GAAN ZEILEN!!!

En zoals Paul de Leeuw het zegt:

Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren helpt je niet vooruit. De wind van morgen blijft misschien wel uit. Je moet zeilen op de wind van vandaag.

Dus zet je beste beentje voor en laat ons zien wat je kan!

Contactpersoon van de maand: Xander (0472 39 55 09)