Mei Scheepsmakkers

31/05/2020 - 00:00

2 mei: Geen activiteit

Door de coronamaatregelen kan deze activiteit niet doorgaan. We weten nog niet of de activiteiten van de volgende weken door mogen gaan of niet, dus houd zeker uw mail en onze sociale media in de gaten voor meer info. We hopen jullie allemaal gezond en wel volgende week te kunnen zien!

9 mei: Bomma- en Bompaspel van 14 uur tot 17 uur @Rusthuis ‘het FRAC’

Het scoutsjaar vliegt erg snel voorbij en we worden allemaal ouder. Af en toe krijg ik al schrik dat mijn haar grijs wordt of dat ik rimpels krijg. Daarom spelen we vandaag een echt bomma, bompa, oma, opa, vava, moemoe, moetie, grompie… spel. Aangezien we er natuurlijk niet echt oud uit zien mogen jullie verkleed komen als oudjes om je extra te kunnen inleven in het spel.

16 mei: Zeilen van 9 uur tot 17 uur @Atlantische Oceaan van de Mellevijver

Na al die corona maatregelen waardoor het geen scouts kon zijn en we dus niet naar de scouts konden, is het eindelijk gelukt, we kunnen eindelijk terug het water op. Hopelijk zijn we na vandaag terug ontgroent en zijn we klaar voor de rest van het scoutsjaar nog te kunnen zeilen.
Na de scouts is het normaal gezien kampinfoavond op het FRAC, maar ook hier is het nog niet duidelijk of dit door kan gaan. We houden jullie ook hier via mail op de hoogte!

23 mei: Boerderijspel van 14 uur tot 17 uur @Boerderijweilanden van ‘het FRAC’

Kak scheppen, schoffelen, de varkens insmeren met modder tegen de zon, patatten in de grond steken, met den trekker rijden, de beerton legen, aan de koeien hun uiers trekken. Het is een feit, we spelen het enige echte boerderijspel, ben jij klaar om de weilanden van het FRAC te ontdekken?

PS: Wa voor kleur tractor hedde gy?

30 mei: Waterspelletjes van 14 uur tot 17 uur @Gesprongen waterleiding van ‘het FRAC’

Spetter pieter pater lekker in het water. Vandaag zullen jullie niet droog blijven. Aangezien het (hopelijk) goed weer is gaan we nog is water spelletjes spelen, want wat is er leuker dan wat verfrissing in deze hete tijden? Inderdaad, niks! We raden alle waterratjes aan reservekledij en een handdoek mee te brengen, dat zou wel eens zeer handig kunnen zijn!

Contactpersoon van de maand: Nuno (0484169640)