Mei Zeewelpen

31/05/2020 - 00:00

2 mei: Geen activiteit

Door de coronamaatregelen kan deze activiteit niet doorgaan. We weten nog niet of de activiteiten van de volgende weken door mogen gaan of niet, dus houd zeker uw mail en onze sociale media in de gaten voor meer info. We hopen jullie allemaal gezond en wel volgende week te kunnen zien!

9 mei: Kooktocht van 9uur tot 17uur @FRAC

Na wekenlang in ons kot te zitten, zijn wij ervan overtuigd dat jullie je mama en papa goed hebben geholpen in het huishouden. De leiding is dus super benieuwd naar welke kookkunsten jullie hebben bijgeleerd. Vandaag gaan we dit uitgebreid testen met een echte kooktocht! Wat neem je mee?

• Gamel (die op het vuur moet staan)
  • Bestek
  • Eten: geen klaargemaakte maaltijd, we koken zelf! Vraag op voorhand aan mama en papa hoe je iets moet klaarmaken, spreek af met andere welpjes om samen te koken… (En uiteraard zijn wij er nog altijd om te helpen!)
  • Voldoende water (zowel om te drinken als een beetje om je gamel na het eten uit te spoelen)
  • Krantenpapier & lucifers
  • Handdoek om af te drogen
  • Zonnecrème / regenjas (hiervoor check je best het weerbericht)
  • Een petje hebben jullie uiteraard op, want dat is deel van je uniform ;)

16 mei: Roeien van 14 uur tot 17 uur @Mellevijver

JOEPIEEEEE!!! Wij zijn échte zeewelpen en wat doet een zeewelp liever dan roeien? Vandaag spreken we dus weer af aan de Mellevijver om ons roeitalent te tonen en vooral om veel plezier te maken op het water! Ook deze keer neem je waterschoentjes, een handdoek en eventueel reservekledij mee… en ja hoor, ook deze keer niet vergeten je in te smeren of een regenjas mee te nemen.
Na de scouts is het normaal gezien kampinfoavond op het FRAC, maar ook hier is het nog niet duidelijk of dit door kan gaan. We houden jullie ook hier via mail op de hoogte!

23 mei: Waterspelletjes van 14 uur tot 17 uur @FRAC

Vandaag moeten we niet naar de Mellevijver voor onze portie waterpret van de week, maar gewoon naar ons eigen FRAC. We spelen met water, heeeel veel water… Wat we er exact mee gaan doen, ga ik uiteraard nog niet verklappen, wel dat het met water is, maar dat wisten jullie misschien al? Maak je borst al maar nat voor deze spetterende activiteit!
Omdat natte sokken in natte schoenen niet zo’n fijn gevoel is, mogen jullie voor één keer de bottinnen thuis laten en waterschoentjes aandoen vandaag. Als je een waterpistool(tje) zou hebben, mag je dat ook altijd meenemen (je moet er geen gaan kopen!) en een handdoek kan ook altijd handig zijn.

30 mei: Techniekenbosspel van 14 uur tot 17 uur @FRAC

Huh? Technieken én een bosspel in één activiteit? Ja wees maar zeker! Omdat we heel wat activiteiten van maart en april niet hebben kunnen doen, gooien we vandaag alles samen. We gaan ons nog eens uitleven in het leukste bos van Europa en omstreken en tegelijk oefenen we onze technieken, COOL HE?! Wordt het een wedstrijd? Moeten we allemaal samenwerken? Is het in teams? Leiding tegen leden? Allemaal vragen die we nu nog niet gaan beantwoorden, maar waar je het antwoord zelf van kan ontdekken tijdens ons techniekenbosspel!

Contactpersoon van de maand: Mysa (0498 73 57 00)