Oktober Loodsen

01/11/2020 - 00:00

Loodsen

2-3-4 oktober: Kennismakingsweekend van ?uur tot ?uur @SECRET LOCATION

Nu we al een volledige maand samen de leukste tak van de scouts vormen, wordt het eens hoog tijd om kennis te maken! Wie kan er op onbekend terrein de weg vinden? Welke loods stelt het snelst zijn tent op? Kunnen jullie nog steeds even goed vuur maken als op onze eerste activiteit? Gaan we al wat dingen van onze loodsen-bucketlist doen? Waarschijnlijk komen we dit en nog veel meer te weten op ons weekendje!! Meer info over de uren, wat je moet meenemen en het thema volgt in de brief.

10 oktober: Mariekedag + ZOOM van 9 uur tot 17 uur @FRAC

Jawel, u ziet het goed: vandaag een extra lange scoutsdag, maar waarom? Awel, ik zal het ne keer zeggen se: vandaag is het 10/10/2020, de dag waarop Marieke 20 jaar wordt (ouwe doos dat ze is) en dat moet uiteraard gevierd worden! Wie weet trakteert ze zelfs met Capri Sun ;)!  In de voormiddag gaan we haar dus de beste 20ste verjaardag geven die je je maar kan inbeelden en nadien bereiden we ons voor op DE BATTLE VAN DE EEUW: ZOOM 2020!
Alle scoutsgroepen van de Noorderkempen strijden dit jaar aan hun eigen lokaal voor de wisselbeker en UITERAARD gaat de Zeescouts winnen (ahja, het is Marieke haar geluksdag, dat kan niet foutgaan). Dus, lieve loodsen: We want you to help us win die wisselbeker, zodat ze nooit nog met de Zeescouts lachen!

17 oktober: Zeilen van 9uur tot 17uur @MELLEVIJVER

Ook vandaag een hele dag scouts, gewoon omdat het kan! In de voormiddag hebben we de Mellevijver helemaal voor ons alleen, maar in de namiddag gebeurt er iets speciaal: De zeeleeuwen komen met ons zeilen! Zij gaan voor de eerste keer in een zeilboot en het is aan jullie om hen op hun gemak te stellen en al wat dingen te leren over zeilen. Zowel voor jullie als voor de zeeleeuwen spannend, maar WIJ GELOVEN IN JULLIE!
Don’t forget: waterschoentjes, reservekleren, eten en drinken J

24 oktober: Pipikakaspel van 14uur tot 17uur @FRAC

Hmmmm dit klinkt als een activiteit die je niet wilt missen! Gaan we het spijsverteringsstelsel verkennen of gewoon 3u lang op het toilet zitten? Voor jullie een vraag, voor ons een weet hihi! Benieuwd wat de begeleiding voor jullie in petto heeft? Ga snel nog even naar het toilet, was je handen en kom het ontdekken!

31 oktober: Halloween van 19uur tot 21u30 @FRAC

Ooit al eens in het donker over onze terreinen gelopen? Alles lijkt verlaten, maar diep verscholen in het bos van het FRAC, zitten echt grellige wezens, ligt het vol booby traps en is er niemand nog veilig… Enkel op de avond van 31 oktober komen ze uit hun schuilplaats om Halloween te vieren en omdat wij niks geloven van die spookverhalen, gaan we op zoektocht vandaag! Hopelijk moeten jullie de komende dagen niet veel praten, want van al dat gillen deze avond zal je stem gewoon verdwenen zijn. Misschien is je stem niet het enige dat verdwijnt…

Contactpersoon van de maand: Marieke (0498 73 57 00)