Oktober Zeeverkenners

27/10/2019 - 00:00

Vrijdag 4 oktober: Totemweekend van 19 uur @FRAC

Een scoutsjaar kan natuurlijk niet goed van start gaan zonder kennismakingsweekend. Op dit weekendje kunnen jullie je leiding en medeleden nog beter leren kennen en kunnen we ons helemaal uitleven. Hopelijk zijn jullie er allemaal bij! Het megaleuke weekendje start vrijdag 4 oktober om 19 uur en zal gedaan zijn op zondag 6 oktober om 13u30 uur. We starten en eindigen aan het FRAC, slachthuisstraat 15c.

12 oktober: ZOOM van 14uur tot 17uur @Sint-Jozefcollege

Vandaag spreken we af aan het Sint-Jozefcollege aan de kant van de collegestraat. De jaarlijkse ZOOM bijeenkomst speelt zich daar af. We gaan ons meten met de andere scoutsen uit de buurt om te kijken wie de beste is.

18 oktober: Dag van de jeugdbeweging

We spreken ’s morgens af op de markt om gezellig samen te ontbijten.

19 oktober: Bootactiviteit van 14 uur tot 17 uur @FRAC

De verkenners moeten al wat meer kennen van de boten dan de andere takken. Vandaag is de dag dat we de boten van dichtbij bekijken uit het water. Jullie gaan leren hoe je het materiaal moet herstellen en verzorgen om ervoor te zorgen dat jullie na ons de boten nog in leven kunnen houden.

26 oktober: Belofte van 9 uur tot 17 uur @FRAC

Jullie worden vandaag om 9 uur aan het FRAC verwacht om de belofte mee op te stellen. Leer je belofte op voorhand al van buiten, dat maakt het voor ons gemakkelijker. Nodig iedereen van je familie uit om langs te komen. Dan kunnen we het samen gezellig maken. De ouders zijn welkom vanaf half vier.