Oktober Zeewelpen

27/10/2019 - 00:00

5-6 oktober: Kennismakingsweekend om 10 uur @FRAC

Jaja, je ziet het goed. Niet 1 dag, maar wel 2 dagen scouts! Dat betekent dus dubbel zo veel plezier. Het belooft een weekend te worden vol leuke activiteiten met een overnachting op het FRAC. Vergeet je zeker niet in te schrijven, want het wordt een onvergetelijk weekend. Op de brief die je gekregen hebt, vind je alle praktische info terug.

12 oktober: Zwemmen van 14 uur tot 17 uur @Zwembad Stadspark

Aangezien wij zeescouts zijn, gaan we ons vandaag in het water begeven. In het zwembad kunnen we zien wie er het langst onder water kan blijven, wie de schoolslag het best onder de knie heeft en wie het snelst door de glijbaan glijdt. Vergeet zeker geen zwemkledij, handdoek, eventueel zwembandjes en 3 euro. We spreken vandaag af aan het zwembad in het Stadspark.

18 oktober: Dag van de jeugdbeweging

Vandaag is een speciale dag, namelijk de dag van de jeugdbeweging. Jullie mogen vandaag jullie scoutsuniform aandoen naar school. Zo kan iedereen zien bij welke jeugdbeweging je zit. ’s Ochtends voor school begint, kan je gaan ontbijten op de Grote Markt in Turnhout met de rest van je scoutsvrienden!

19 oktober: Oktoberfest van 14 uur tot 17 uur @FRAC

Vandaag is het groot feest. Oktoberfest is een groot feest dat elk jaar georganiseerd wordt in Duitsland. Vandaag brengen wij dit naar onze eigen lokalen! Je mag je verkleden in de typische kledij die men ginder draagt: Lederhosen of dirndl. Neem zeker je grootste, speciaalste beker mee.

26 oktober: Belofte van 9 uur tot 17 uur @FRAC

Een nieuw scoutsjaar betekent ook een nieuwe belofte afleggen. Een belofte die we gaan volhouden voor de rest van het scoutsjaar. Leer zeker jullie belofte al, zodat jullie die vandaag tiptop kunnen opzeggen. We verwachten jullie vandaag om 9 uur in perfect uniform. Dat wil zeggen: bottines, blauwe sokken, blauwe short, T-shirt met het zeescoutslogo, uniformtrui, sjaaltje en petje! De ouders zijn welkom vanaf half vier.

Contactpersoon van de maand: Sona (0498 54 54 44)