Jaarthema

DAS Goesting!

Ook goesting in het nieuwe scoutsjaar? Wij ook! En dit jaar draait alles rond het nieuwe jaarthema: ‘DAS Goesting’!
Met dit jaarthema kiezen we er met alle Scouts & Gidsen in Vlaanderen voor om stil te staan bij de drijvende kracht achter scouting en achter ons eigen engagement.
Lid worden van een jeugdbeweging is een bwuste keuze. We zetten ons in voor onszelf, elkaar en de wereld. We werken samen, zorgen voor elkaar en kiezen hier elke keer opnieuw voor.
Scouts maak je samen, met ieders talenten en eigen identiteit. Zo ontstaan hechte groepen waarin ieereen welkom is.`

Scouting is niet zomaar een hobby. Het is een levensstijl.
We staan steeds paraat en zetten ons beste beentje voor. Scouts en gidsen weten van aanpakken en blijven niet bij de pakken zitten. We gaan op zoek naar oplossingen en gaan de grootste uitdagingen aan. Hiervan blijven we in ons dagelijks leven de vruchten plukken.
Scouting is niet voor even, maar voor het leven. DAS Goesting!

Meer weten over het jaarthema?
Lees er dan alles over via deze link: https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/scouts-en-gidsenleden/jaarthema

P.S. Hou je zeker niet in om ook al het jaarlied en de bijhorende dans te leren!