Uniform

Wat trek je aan op zaterdag?

Je uniform!

Waar je ons ook tegenkomt, je kan ons aan onze kledij herkennen. Scoutskledij mag je gebruiken om modderspelletjes mee te spelen, mee het bos in te trekken, hevig te spelen, je uit te leven,… want het kan tegen een stootje!

Ons uniform bestaat uit:

• een blauwe zeescouts T-shirt, een wit zeescouts T-shirt voor de leiding
  • een blauwe zeescoutsbroek
  • blauwe sokken
  • bottinnen
  • een gele zeescoutsdas met zwart en reflecterend lint
  • een blauwe trui (een specifieke voor de jongste takken en een specifieke voor de oudste)
  • een welpenpetje (enkel voor zeewelpen)

Sinds enkele jaren is er geen winkel meer in Turnhout of randgemeenten waar onze uniformen verkocht worden. Daarom stellen wij jullie sinds enkele jaren 2 mogelijkheden voor:​

1. Op de eerste activiteit(en) zullen wij voor de activiteit en na de activiteit een paskoffer voorzien zodat jullie de mogelijkheid krijgen om uniformstukken te passen zodat je de maat weet die je dochter/zoon nodig heeft. Vervolgens ga je naar de website www.hopper.be (winkel - kleding - uniform scouts en gidsen) en zoekt daar het gewenste kledingstuk, klikt erop en voegt dit toe aan je winkelwagen. Wanneer je alle gewenste stukken geselecteerd hebt, bestel je dit. Een korte tijd later wordt dit je thuis bezorgd.

2. Je plant een daguitstap met het hele gezin naar Antwerpen, Leuven, Hasselt, Genk, Aalst of Harelbeke en brengt er een bezoekje aan de Hopperwinkel.

Adres Hopper

We hebben ook een klein tweedehandswinkeltje waarbij u terecht kan om uw uniform in goede staat maar voor een goedkopere prijs te kopen. Op dit moment hebben we echter nog te weinig uniformstukken in kindermaten. Daarom deze oproep: heeft u nog uniformstukken waar uw kind is uitgegroeid, maar die wel nog in goede staat zijn?Breng ze zaterdag mee of geef ze aan iemand van de leiding. Ze zullen een nieuw leven ingaan bij een andere scout.