Akazee

Leeftijd:
geboortejaar 2012-2017

Met veel trots stellen we onze nieuwe tak, Akazee voor!
Deze tak is speciaal opgericht voor kinderen met een fysieke en/of mentale beperking tussen 6 en 12 jaar.

Net zoals alle andere takken gaan wij ook samen op kamp in juli. Er staan diverse activiteiten ingepland die zeker voor optimaal amusement zullen zorgen, denk maar aan roeien en echte bosspellen. Wat is er dan anders dan bij een reguliere tak? Bij Akazee zal er meer ingezet worden op scouting op maat van het lid. Concreet wil dit zeggen dat er meer leiding zal zijn per aantal kinderen om zo een meer persoonlijke begeleiding aan te bieden. Ook zal deze tak extra inspelen op contactmomenten met de ouders. Wij streven ernaar om voor elke Akazeelid een persoonlijk gesprek te hebben waarin we zowel de zorgnoden als de kwaliteiten van het lid kunnen bespreken. Op deze manier kunnen we de activiteiten zo aanpassen dat er voor elk lid uitdaging en plezier in zit. Het is niet nodig om te kunnen zwemmen om deel te nemen aan onze activiteiten. Tijdens het roeien maken wij gebruiken van reddingsvesten en tijdens het zwemmen voorzien wij voldoende toezicht en ondiepe baden om ook niet-zwemmers te animeren.

Groetjes,

de akazee-leiding