Scheepsmakkers

Leeftijd:
geboortejaar 2010-2011
Wanneer je de leeuwentrui ontgroeid bent, kom je bij de scheepsmakkers.
Hier beginnen we met wat iedere zeescout wil:  zelf zeilen!
De "nautische vaardigheden" worden steeds belangrijker om op een verantwoorde en aangename manier het water op te kunnen. De eerste zeiltermen worden op een speelse manier aangeleerd, ook kan er geholpen om (samen met de verkenners) de boten te onderhouden.

Naast de zeilactiviteiten gebeuren er natuurlijk ook nog vele andere dingen op en rond het water. Een heuse vlottentocht, kooktocht, boenkentocht,... Of wat dacht je van het sjorren van een katapult? Welk kwartier schiet het verst?

Tijdens het zomerkamp staan er speciale gebeurtenissen op het programma. Vooral de laatstejaars kijken hier erg naar uit. Ze krijgen hun totem! Deze dierennaam blijft bij jou horen, de rest van je leven. Het is niet zomaar een 'bijnaam', het is het resultaat van je gebondenheid aan scouting, met bijhorende opdrachten op kamp.

Bij de scheepsmakkers heerst een groepsgevoel. Met z'n allen iets kunnen verwezenlijken, een opdracht goed uitvoeren, trots zijn op iets dat tot een goed einde gebracht is... het hoort er allemaal bij!

Wij zijn de scheepsmakkers, wij doen het goed! Wij amuseren ons zo, als het moet. We maken veel plezier en daarom zijn we hier... We zijn de SUPERSCHEEPSMAKKERS!

Groetjes,
de scheepsmakkerleiding

ps: Volg jij de Scheepsmakkers ook op Facebook?

foto's: