Zeeverkenners

Leeftijd:
geboortejaar 2007-2008-2009
Bij de zeeverkenners strand je in het echte “zeescoutsavontuur” .
De jongens en meisjes van 14 tot 17 jaar krijgen er een uitgebreide kennis van het zeilen, zowel theorie als praktijk met onze zeilboten. De verkenners maken gebruik van dezelfde boten als de scheepsmakkers.

Tijdens de wintermaanden gaan we natuurlijk niet op het water. Dan voltrekken onze activiteiten zich voornamelijk op het droge, zoals kooktochten, sjor-activiteiten, dagtochten, stadsspelen, weekendjes en nog veel meer...

Vanaf Opening Vaarseizoen kiezen we weer het ruime sop. Zeilen, peddelen, roeien, vlotten bouwen,... Daarbuiten krijgen de zeeverkenners ook nog TNV (of training nautische vaardigheden).

Deze bestaat uit verschillende deelinsignes: ”zeilen, knopen, EHBO, navigatie en zwemmen”. Tijdens het zeilen wordt hun zeilkennis verder bijgeschaafd. Nieuwe manoeuvres zoals gijpen en aanleggen komen aan bod.

Het hoogtepunt van het zeescoutsjaar is het zomerkamp, dan trekken we met z’n allen naar Nederland.

Schip ahoi!

Groetjes,
de zeeverkennerleiding

contact: zeeverkenners@zeescoutstoxandria.be
Ps: Volg jij de zeeverkenners ook op Facebook?

foto's:

Flickr embedded slideshow