Maart Zeewelpen

31/03/2019 - 00:00

2 maart: Stratego van 14u tot 17u @Kuub

Vandaag spelen we stratego! Wie bedenkt de beste strategie? Wie weet er zijn vijanden te slim af te zijn? Kom vandaag dus zeker naar de scouts! Waarom spreken we in hemelsnaam niet af aan onze oude, vertrouwde lokalen? Het is vanavond natuurlijk onze enige echte scoutsfuif, Man Overboord! Voor het echte feestje zijn jullie nog een beetje te jong, maar niet getreurd, we organiseren ook een heuse kinderfuif! Blijf dus na de scouts zeker nog eventjes hangen om je beste dansmoves te tonen!

9 maart: Avonturentocht van 14u tot 17u @Melle

Vandaag spreken we af aan de Melle. ‘Wat gaan we daar doen?’, hoor ik jullie al denken. Het is toch nog veel te koud om op het water te gaan? Bovendien is het vaarseizoen is nog niet geopend! We gaan vandaag dan ook helemaal niet op het water (of misschien een klein ietsiepietsie beetje). We gaan de bossen rond de Melle onveilig maken! We zouden soms al eens durven vergeten dat die er ook nog zijn!

16 maart: Verrassingsspel van 14u tot 17u @Frac

Kennen jullie Lotte en Sepp nog? De loodsen die een kijkje waren komen nemen bij ons? Zij voorzien vandaag een geweldig spel voor ons. Ik mag nog niet veel verklappen, want ze hebben expliciet gevraagd om het geheim te houden. Wil je weten wat die twee kanjers voor ons in petto hebben? Dan zal je zelf moeten langskomen! Afspraak van twee tot vijf aan het Frac, be there or be square!

23 maart: Geen activiteit

Helaas pindakaas, deze week zullen jullie de leiding moeten missen. Wij zijn namelijk op zeescoutscongres met alle andere zeescoutsen van Vlaanderen. Zo kunnen we ervaringen en tips and tricks uitwisselen om de rest van het jaar nog leuker te maken voor jullie! Wees niet getreurd, volgende week zien we jullie weer!

30 maart: Kooktocht van 11u tot 17u @Raadsherenpark

Amai wat heb ik toch honger. Ik heb zin in champignonnetjes, witloof, asperges, spruitjes en nog zoveel meer! Als ik dat nu eens gewoon allemaal samengooi in de grootste pot die ik kan vinden? Zou dat lekker zijn? Toon jij dan maar eens hoe het wel moet! Breng alle ingrediënten mee die je nodig hebt om je lievelingsgerecht(en) te maken. Vergeet ook zeker niet om een ovenwant en genoeg water (ongeveer een liter), kranten, lucifers en gamellen mee te nemen! (PS een echte scouts eet geen kant-en-klare maaltijden!)

Contactpersoon van de maand: Bagheera (0497 76 71 70)