Mei Loodsen

31/05/2020 - 00:00

2 mei: Geen activiteit

Door de coronamaatregelen kan deze activiteit niet doorgaan. We weten nog niet of de activiteiten van de volgende weken door mogen gaan of niet, dus houd zeker uw mail en onze sociale media in de gaten voor meer info. We hopen jullie allemaal gezond en wel volgende week te kunnen zien!

9 mei: Zeilen + old school spel van 9 uur tot 17 uur @Melle

Normaal zouden we vandaag wafels gaan verkopen en stage doen, maar mevrouw Corona heeft er anders over beslist. Vandaag voorzien we voor jullie een combo van de twee leukste zeescoutsdingen! We gaan namelijk zeilen en een echt old school spel spelen! Vergeet je zeilspullen, je beste speelmodus, etc. niet! We verwachten twee van jullie op vrijdagavond om de boten mee klaar te maken.

16 mei: Communiespel van  14 uur tot 17 uur @FRAC

Ook al gaan de communies niet door, toch willen we deze gebeurtenis vieren. Trek je mooiste kleren aan! (Of ja, neem ze mee, want we willen niet dat ze vuil worden!)

Na de scouts is het normaal gezien kampinfoavond, maar ook hier is het nog niet duidelijk of dit door kan gaan. We houden jullie ook hier via mail op de hoogte! Dit geldt ook voor de infoavond over onze buitenlandse reis!

23 mei: Zeilen met de zeeleeuwen van 9 uur tot 17 uur @Melle

Laten we hopen dat deze activiteit ongehinderd kan doorgaan. Vandaag zullen we het ruime sop kiezen samen met de zeeleeuwen om ook hun landbenen in zeebenen te veranderen. Geen nood, we weten dat het voor jullie ook al een tijdje geleden is daarom mogen jullie in de voormiddag even zelf terug gewend geraken aan het water. Wat vergeet je zeker niet? Waterschoentjes, reservekledij, lunchpakket, handdoek,… We verwachten 2 van jullie op vrijdagavond om de boten mee klaar te maken.

30 mei: Kooktocht van toen van 11 uur tot 17 uur @Raadsherenpark

We gaan nog eens een echte kooktocht doen. Wat mag je meenemen? Vers voedsel! Bv. een paprika of een aardappel allemaal nog in de oorspronkelijke vorm. Wat mag je niet meenemen? Eten uit blik, conserven,… We gaan eens echt koken zoals men dat vroeger op een vuur deed. Het moet niet snel gaan. We nemen rustig de tijd om een zo lekker mogelijke maaltijd te bereiden. Spreek samen af en we toveren een heel 1,2, driegangenmenu op tafel. Neem ook zeker voldoende water, gamel, lucifers,… (jullie weten nog wel wat) mee.

Contactpersoon van de maand: Caitlin  (0470985386)