September Zeewelpen

01/09/2019 (All day) to 30/09/2019 (All day)

7 september: Kennismakingsspelletjes van 14 uur tot 17 uur @FRAC

Jawel dames en heren, het moment is EIN DE LIJK aangebroken… Het scoutsjaar is begonnen! We verwelkomen vandaag heel wat nieuwe gezichtjes die van de zeehondjes naar ons zijn gekomen, oude bekende welpjes die er al een jaartje op hebben zitten bij ons en hopelijk ook wat gloednieuwe aanwinsten voor onze welpentak. Om het scoutsjaar goed te kunnen beginnen, moeten we elkaar natuurlijk beter leren kennen. Dit doen we vandaag met onze enige echte kennismakingsspelletjes! We zien jullie graag, met jullie grootste glimlach, op deze eerste scoutsdag! ☺

14 september: Extreem zot bosspel van 14 uur tot 17 uur @FRAC

Jaja, jullie lezen het goed, vandaag spelen we niet zomaar een bosspel, jullie leiding heeft voor een extreem zot bosspel gezorgd. Het zal geen tikkertje of verstoppertje zijn, nee nee, het is grootser, beter, zotter en vooral… Extremer. Wat dit precies allemaal inhoudt is nog TOP-secret, maar je zal niet teleurgesteld zijn. Neem dus je beste tactieken, survival-skilzz, camouflagetechnieken en loopbenen mee, want je kan het allemaal gebruiken in ons bos van het FRAC!

21 september: Roeien van 14 uur tot 17 uur @Mellevijver

Riemen op, haalt op, geliiiijjjk HOP, geliiiijjjk HOP…. Voor sommigen van jullie klinkt dit als muziek in de oren, voor anderen is het eerder een vreemde vorm van chinees. NIET GETREURD, vandaag brengen we daar verandering in. De tweedejaars kunnen ons laten zien of ze na het kamp nog kunnen roeien, terwijl de eerstejaars de kneepjes van het vak leren. Vergeet vandaag zeker niet: waterschoentjes, een handdoek en reservekleren. Bij mooi weer: zonnecrème en een petje (ahja, want dat is deel van het welpen-uniform) en bij minder mooi weer een regenjas!

28 september: Vriendjesdag van 14 uur tot 17 uur @FRAC

Heb je leuke klasgenootjes, vriendjes in de sportclub of een nichtje dat nog niet in de zeescouts zit? Vandaag is de ideale dag om ze een keertje mee te nemen. Je hele klas is welkom om zich voor een dagje een echte zeescout te voelen. Wie is er de ultieme zeewelp? Een van de echte zeewelpen, of toch je buurjongen? We komen het vandaag allemaal te weten met onze zeescouts-competitie!!

P.S. Raksha is morgen jarig, zij houdt ontzettend veel van mooie tekeningen ;)

Wanneer je een keertje niet kan komen, of je hebt een vraagje over een activiteit, kan je dit steeds laten weten aan de contactpersoon van de maand. Kijk dus zeker het vlotje na om te zien wie dat is!

Contactpersoon van de maand: Mysa (0498 73 57 00)