Zeehonden mei

30/04/2022 - 03:30 to 28/05/2022 - 17:30

Zeehonden

7 mei: Kooktocht van 12 uur tot 17 uur @Raadsherenpark

Deze middag moet je thuis nog niet eten, want wij gaan samen met jullie koken! De leiding zorgt voor de ingrediënten als jullie ons beloven om mee de groentjes te snijden en het vuur te maken. Mama’s en papa’s: na vandaag heb je een nieuwe keukenprins(es) erbij!

Wat je zeker mee moet nemen:

• Gamel en bestek
  • Drinkbus met water

14 mei: Financiële actie + stadsspel van 9 uur tot 17 uur @Boomgaardplein

Haal jullie mooiste glimlach boven en oefen alvast je verkooppraatjes, want we gaan weer wafels verkopen. Hopelijk gaat het even vlot als de vorige keer, want doen waren jullie allemaal topverkopers! In het andere deel van de dag, gaan we in Turnhout op zoek naar Wally! Wat dat te betekenen heeft, ontdek je enkel als je erbij bent!
P.S. Vergeet je boterhammetjes voor ’s middags niet!

21 mei: Spel van de loodsen van 14 uur tot 17 uur @Frac

Er zijn dit jaar al een paar keer enkele loodsen met ons komen spelen en vandaag hebben ze nog eens een spel gemaakt voor ons. Volgend jaar worden ze misschien wel jullie leiding, dus daarom komen ze vandaag nog eens een dagje oefenen. Het wordt vast en zeker weer superleuk!!

Na de activiteit zijn alle leden en ouders ook welkom op de infoavond voor het zomerkamp. Dit is gewoon aan de lokalen na de scouts en hier wordt een algemene uitleg gegeven voor iedereen en nadien is er tijd voor al jullie vragen!

28 mei: Mysterie van het Frac van 14 uur tot 17 uur @Frac

Jullie hebben het vast en zeker al eens gezien: in ons bos is er ergens een grote ijzeren balk die uit de grond steekt. Heb je je ooit al eens afgevraagd waar die vandaan komt? Of die kleine vijver, zou dat ooit de zee van Turnhout geweest zijn? En die berg in het midden van ons bos, hoe komt die daar? Wij zitten toch niet in de Ardennen? Ons bos heeft heel wat mysteries, maar wij zijn in de geschiedenisboeken gedoken en hebben al deze verhalen opgezocht. Wat al die gekke toestanden te betekenen hebben, kom je vandaag te weten!

Contactpersoon van de maand: Vuurdans (0498735700)